A bevezetõben említett, nem portábilis képernyõkezelõ függvényeinket egy önálló .c file-ban érdemes tárolni, prototípusaikat szintén a függvény rpototípusokat tartalmazó include file-unkban érdemes elhelyezni.
Ezt az include file-t, amit például myfunc.h-nak nevezhetünk - majd a menükezelõ rendszert tartalmazó .c file fogja behívni a
#include "myfunc.h"preprocesszor utasítással.
Érdemes a menükezelõ rendszerünk által
használt különféle szimbólumokat is - például
egyes speciális billentyûk kódjainak szimbólikus
neveit, mint például RIGHT ami a
billentyû kódjának, LEFT, UP, DOWN,
ESC, BEGIN, END, HELP rendre a
,
,
,
Esc, Enter, Home, End és az F1
billentyû kódjának felel meg az IBM PC-n - egy szimbólum
file-ba foglalni. Legyen ennek a file-nak a neve például
mysymb.h. Ezt a file-t szintén az #include direktívával
építhetjük be a rendszer minden egyes .c file-jába.
(Megjegyezzük, hogy ez a file akár #define-nal deklarált
makrószerû konstansokat tartalmazhat, akár const-ként
definiált konstansok deklarációit tartalmazhatja -
az itt közölt programrészletek szempontjából
ez lényegtelen. Egy másik megjegyzés az egyes billentyûkhöz
rendelt kódokra vonatkozik: A speciális billentyûkhöz
célszerû 128-nál nagyobb kódokat rendelni. Így
a billentyûzet kezelõ függvény által visszadott
billentyûkódok közül könnyen kiszûrhetõk
a közvetlen ASCII karakterkódok. A menükezelõ rendszerben
ezzel a feltételezéssel élünk.